Skogsmulle nästa!

Sep 05, 2007 i PERSONAL,

Ja igår var det äntligen dags för den årliga vandringen man gör när man går tredje året på Mönsteråsgymnasiet. "Äntligen" var väl att ta i, speciellt med den värsta förkylningen på länge, hes som en rocksångare med 40 års förbrukning av Whiskey. Men jag bet ihop och packade väskan och Sp05+mentorerna var klara att gå ut för att vandra 1,7 mil på ostkustleden, och sedan övernatta som indianerna.

Det var början på en mycket lång och hård vandring må jag säga. 1,7 mil kanske inte låter så långt att gå, om det inte vore för våra extrem tunga packningar. Jag fick även bära tältet på ryggen i våran grupp, så jag hade några extra kilon på ryggen. Sjuk och trött jobbade jag på och även mina kamrater i ledet. Jag föll i "vandringstrans" i ungefär 3-4 km när jag satte på mig mp3:n, men resten av vandringen var förjävlig med mygg, snor och svett.

När vi äntligen var framme var det dags att sätta upp tälten. Jag, Challe och Josipa (som skulle dela tält), började med vårat tält sist, men slutförde det först. Ja vi är väl vana vandrare eller något. Efteråt lagade vi mat, tortellini blev det och direkt efter kaffe. Välbehövligt minsann.

När alla hade hämtat andan var det dags för lite lekar några hade förberett för att hålla oss sysselsatta i skogen. Det blev mycket fniss och missförstånd som vanligt i vår härliga klass Cp05. Anders och Martin (våra mentorer) var förstås glada och hängde på oss och skrattade lika glatt åt sexskämten som vi.

På kvällen blev det högläsning av konstiga "Sexnoveller", där de blandade ord som kuk och kärleksgrotta. Mycket erotiskt, inte, men definitivt roligt med mycket skratt.

Snart så skrämde några i klassen upp mig, och det vill jag lova att det inte är så svårt, att jag bestämde mig för att vara uppe hela natten med några andra. Då hade vi tänkt spela kort, men till vår stora förskräckelse så upptäckte vi klockan tolv att kortleken var spårlöst försvunnen. Vi antog att det var Tyskarna som var och sov i huset bredvid våra tält, som hade kommit och tagit den. Vi kunde inte riktigt sysselsätta oss när resten av klassen hade gått och lagt sig, så vid 2-3 bestämde vi oss för att sova. Då var det jag, Josipa, Robin, Ronny och Vitas kvar. Jag och josipa hade ingen lust att vandra till vårat tält, vi hade ju värmt upp deras så vi beslöt oss för att sova fem i ett tremanstält. Det var kallt som i helvetet så därför blev det ändå inte så mycket sömn, kanske 1-2 timmar. Vid sju gick alla upp och började laga frukost samt packa ner alla tälten. Vi var hemma i Mönsterås igen vid tio ungefär.
Helt galet annorlunda resa.
Jag kan beskriva den med tre ord: Kall, rolig och jobbig.

Imorgon blir det inspark för ettorna, ser jag fram emot.

comment

Postat av: Ronny

Publicerad 2007-09-06 23:36:55

Klockren resa förutom kylan då ^^

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'