148 ÅR 2001 - ETT RYMDÄVENTYR (2001: A SPACE ODYSSEY)

Nov 10, 2010 i FILM / TV SERIE,

Tålamod måste man ha för att se den här filmen måste jag varna med röd flagg om, om man är så tokigt rastlös som jag!
"År 2001 - ett rymdäventyr"(från 1968) är otroligt bra gjord, men faktiskt en av de drygaste filmerna jag någonsin sett, vilket inte behöver vara dåligt. Scenerna är otroligt långdragna och händelselösa, men det är nog det som är charmen med det hela. "Varför" tänker ni, jo, pga att man får bevittna varje liten detalj på rymdskeppet: Discovery, och det är många. Landskapsbilderna är också otroligt fina, och gör att hela filmen blir faktiskt rätt vacker.
Jag kommer aldrig att se filmen igen, detta är en film man ser en gång och aldrig mer(i alla fall för mig).
4/5
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'