195 ANNIE HALL / 196 MANHATTAN

Dec 18, 2011 i FILM / TV SERIE,


Okej, min inställning till Woody Allen är inte jättetrevlig, kanske väldigt mycket pga av hans privatliv. Så när jag skulle se Annie Hall (1977) förväntade jag mig inte mycket. Som tur var blev jag positivt överraskad av detta lilla romantiska, komiska drama som visades framför mina ögon. Om du är sugen på något lättsmält, är detta filmen för dig.
4/5
Dock!
Jag såg filmen Manhattan (1979) några dagar efter, likaså av Woody Allen. Kopia? Hm. Ja, förvirrad var jag efter jag sett färdigt filmen. Manhattan var nämligen så lik Annie Hall att det är svårt att sära på dem. Woody Allen spelar exakt samma karaktär, Diane Keaton likaså. Visst, på det sättet så har ju Woody Allen gjort en solklar signatur till sina filmer, men kanske lite väl överdrivet? Ja, detta gjorde mig ledsen, eftersom jag just prisat han lite.
4/5
Fast, nu ska jag inte såga hans filmer, snarare tvärtom, man ska helt klart se en av filmerna, du behöver kanske dock inte se båda.

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'