214 SWING TIME (DANSEN GÅR)

Aug 05, 2012 i FILM / TV SERIE,

Bildkälla
Handling:
En dansare, Lucky (Fred Astaire), ska gifta sig men missar sitt eget bröllop pga att hans vänner inte vill förlora honom som danspartner och ordnar så att han inte hinner till att säga "I do". Följden av detta blir att pappan till Luckys blivande fru vill att Lucky ska tjäna en stor summa pengar innan han är värdig pappans dotter. Lucky åker till New York för att tjäna ihop pengarna och stöter där ihop med en danslärare, Penny (Ginger Rogers)...
 
Mitt tycke: Oj vad jag älskar Ginger Rogers, men ack vad jag inte gillar Fred Astaire. Och jag vet att det är otroligt många som inte håller med mig nu, men det är något med Astaire som är obehagligt. De båda stjärnorna jämnar i alla fall ut varandra och filmen blir en behaglig upplevelse till slut! Supersöt historia, som en gammal musikal (och de flesta nya) ska ha. En klassisk 30-talsfilm på alla nivåer, och även en av toppfilmerna från denna era enligt mitt tycke. Jag måste ju också nämna scenen då Astaire dansar med tre skuggor av sig själv bakom sig, vilket var trickfilmat.
 
Betyg: 4/5

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'