201 FÅGLARNA (THE BIRDS)

Jan 16, 2012 i FILM / TV SERIE,

Ja tro det eller ej så var faktiskt Fåglarna (The Birds) den 16:onde filmen jag såg med Hitchcock som regissör. Det brukar antagligen vara den första eller andra för många, men jag har varit mer sugen på hans andra filmer. Det gör lite ont och säga men jag blev faktiskt lite besviken på filmen. Jag var inte så imponerad av Tippi Hedrens insatser. Hon kändes inte så engagerad i sin roll och inte mycket av det hon gör ser spontant ut. Inte heller var själva storyn så bra. Vet inte om det är jag som är korkad eller något, men jag förstod inte vad orsaken till varför fåglarna betedde sig som de gjorde, vilket jag gärna hade velat få reda på. Detta är långt ifrån hans bästa film, så om man ska se en Hitchcock film ska man inte välja den här. Sedan finns det ju ett självklart underhållningsvärde i filmen, som kan vara värd att kolla in.
Lite tafatt film med inte mycket handling, bara en massa fåglar.
2/5
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'