202 FARLIGT BEGÄR (DANGEROUS LIAISONS)

Jan 19, 2012 i FILM / TV SERIE,


Ja, en av mina favoritgenrer är kostymdraman, och ja jag är tjej och det känns ju typiskt att en tjej ska gilla sånt,' men saken är den att jag faktiskt bara älskar det, så är det bara! Så när jag bestämde mig för att se Farligt Begär (Dangerous liaisons, 1988, Stephen Frears) så hade jag måttliga förväntningar om man säger så. Denna film handlar främst om svek, lögner och lust. Jo, redan där blev väl alla förväntansfulla? Kan det bli dåligt? Med dessa lager av tyg som blir fantastiska klänningar och kostymer, hur ska vi då kunna få se något naket? Hela denna stela charad alla spelar med varandra i dagsljus, lättas upp med hjälp av deras otroliga lust för varandra. Detta är inget kärleksdrama. Detta handlar om hur långt man kan gå för att lyckas bära upp till sitt skamliga ryckte. Ja, jag fattar att ni nu sitter där och är aningen förvirrade. Jag hoppas att denna förvirring gör er nyfikna på filmen och tittar in den, för detta är bra, välgjord film med mycket smått och gott. Om ni nu mot förmodan inte blir intresserad av filmens tema så kan det vara värt att se:
Michelle Pfeiffer (som en troget kristen kysk ung kvinna),
Keanu Reeves (som en nervös kärleksfull ung man) och
Uma Thurman (som en osäker nybliven kvinna),

i deras tidiga roller och dessutom roller jag inte sett dem göra förr. Detta är underhållning!
4/5

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'