205 THE BREAKFAST CLUB

Jan 25, 2012 i FILM / TV SERIE,


Jag fortsätter i samma spår.. tonårsrulle från 1980-talet, The Breakfast Club (1985, John Hughes), också samma regissör som i Fira med Ferris.
Antar lite att det här är en film de flesta sett, vilket jag fattade i slutet av filmen. Då plötsligen gick det upp ett ljus om att jag redan tagit mig igenom rullen när jag var yngre.
Lagom, trevlig och larvig 80-talsfilm om några elever (ifrån olika gäng) som får stanna kvar i skolan pga olika bus de gjort. Inte mycket mer att säga känner jag faktiskt. Ni kan antagligen gissa vad som händer med de totalt olika tonåringarna i slutet av filmen.
3/5

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'