206 BULL DURHAM

Jan 26, 2012 i FILM / TV SERIE,

Nu får det vara nog med tonårskomedier från 80-talet, nu höjer jag åldersgruppen ett LITET snäpp till den romantiska komedin: Bull Durham från 1988 regisserad av Ron Shelton.
Jag har funderat och funderat på varför Bull Durham är med i boken och kan bara se en anledning. Eller kanske två rättare sagt; Kevin Costner och Susan Sarandon. För annars är filmen en seg kass romantisk komedi om baseball. Ja, baseball-filmer är väl antagligen mindre intressanta för dem som inte förstår sporten eller ja, egentligen för dem som inte bor i USA.
Nej, men det kan inte bara vara för baseballtemat varför jag tyckte den var usel. Jag såg ju just Moneyball och ÄLSKADE den. Jag gillar absolut ingenting med filmen; temat, skådespelarinsatserna, karaktärerna, historien.. Ja, jag kan antagligen göra listan lång. Som ni säkert märker, är jag ju inget stort fan av 80-talsfilm (inte heller något annat konstnärligt som kom på 80-talet för den delen). Den här filmen kvalificerar sig inte ens som en okej ”söndags-bakis-film”. Så filmen får bara en:
1/5 (hade det funnits noll så hade den fått det.)

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'