Film-sommar

Jul 30, 2008 i FILM / TV SERIE,

Eftersom sommaren har bestått av filmtittande, tänkte jag ge er, som läser min blogg, lite tips på bra filmer som jag sett under sommarens gång. Har upptäckt en ny briljant och underbar skådespelare James McAvoy. En av mina favoriter efter sommaren!

VACKRA/TRAGISKA
Becoming Jane - Rekomenderas starkt, en av mina topp fem filmer genom tiderna. En berättelse om författaren Jane Austen. Historien gör henne rättvis! Älskar skådespelarna: Anne Hathaway & James McAvoy.
Sense and Sensibility (Mini-serien från 2008) - En vacker Jane Austen- berättelse med lycklig och tragisk kärlek.
The Cider House Rules - En klassiker, du finner det med snart så fort du sett den. I rollerna: Charlize Theron och Tobey McGuire.
Atonement - Vackra Keira Knightley möter James McAvoy, i en sorglig berättelse.
Miss Potter - Mysig, vacker och inspirerande film med härliga Reene Zellweger och Ewan Mcgregor

The other boleyn girl - Elaka systrar och tragisk kärlek möts. I rollerna: Scarlett Johanson och Natalie Portman.

Griffin and Phoenix - Du gråter genom hela filmen. Otroligt snygga Amanda Peet spelar en av huvudrollerna.

The Libertine - Alla älskar vi Johnny depp, speciellt när han är fräck i mun.


MAGI/KÄRLEK
Penelope - Hon vill hitta någon som inte springer iväg från henne vid första ögonkastet. I rollerna Christina Ricci och James McAvoy.

KOMEDI/KÄRLEK
Forgetting Sarah Marshall - Rolig och söt historia, fast knasig, på ett bra sätt.
Definitely Maybe - Älskade Ryan Reynolds spelar huvudrollen i denna söta film.

KNASIGA(PÅ ETT BRA SÄTT)/ KÄRLEK
Eternal sunshine of the spotless mind - Underbara Kate Winslet och Jim Carrey gör en härlig historia om att förtränga olycklig kärlek.

The Ten - Knasigaste filmen på länge, väldigt rolig! I Rollerna: Winona Ryder bland annat.

Keeping Mum - Måste ses!


MUSIKAL

Across the Universe - En bra musikal med mycket dans, kärlek och sång, klockren.


ACTION

Cloverfield - Kanonbra film!


TECKNAT

Kung Fu Panda - Rolig är ordet!

Detta var inte alla jag sett under sommaren, tog bara med dem som var värda att se. Vissa filmer jag såg var riktiga sågspånsfilmer, usch. Men i stort sett var väldigt många bra.


DANIEL JOACHIN ÄR MYCKET SAKNAD, BELÖNING TILL DEN SOM FÅR HEM HONOM INNAN DEN 11/8.

Tack och hej för mig / Lotta

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'