halvgamla disneyfilmer

Oct 17, 2009 i FILM / TV SERIE,

Idag har jag legat i soffan hela dagen och tittat på film. Ni vet sånna där mysiga filmer som Lotta på Bråkmakargatan(åh vad jag älskar Lotta, hon är så rolig!), Skönheten & Odjuret och Anastasia.
 
Och det leder mig till en tanke: Varför görs inga sådana filmer längre? Som t ex Pocahontas, Lejonkungen osv, och de andra som jag nämde. Jag vill ha en ny disneyfilm med sång, dans, humor och prinsessor! Nu görs det bara övergjorda filmer med dåliga storys och ingen sång alls. Och om det nu skulle vara sång i dem så är det falskt och dåligt. Vill ha vackra stämmor som i Anastasia och Herkules! Visst, det finns ju vissa guldkorn som är nya, som t ex Ice Age, Lejonkungen 3, men de kommer under en egen kategori. En kategori: SUPERROLIG!

Men jag vill ha fler nya filmer som är gjorde som dem gamla(fast inte för gamla). Jag tror att nittiotalets disneyfilmer har det mesta! Tänk bara på vilka filmer som gjordes då: Pocahontas, Lejonkungen, Skönheten & Odjuret, Alladin, Mulan, Herkules, Ringaren i Notre Dame osv
Och skit i den där med att animera filmerna, gå tillbaka till den vanliga tecknade tiden!


- Skönheten och Odjuret -91


- Anastasia -97

/ lotta sandebäck
puss

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'