THE 84TH ACADEMY AWARDS (OSCARSGALAN)

Feb 28, 2012 i FILM / TV SERIE,


Alice kom hem sent till mig för att titta på Oscarsgalan (den började ju halv tre på natten) med en massa snacks och mousserat vin! Chips, melon, jordgubbar, vindruvor, choklad att doppa frukten i, kex, ost, dipp å sånt.. Inte illa!
Oscarsgalan var som jag trodde en stor besvikelse, det var väl egentligen bara Meryl Streeps Oscar jag blev glad för, för den förtjänade hon! (Typ) Alla andra prises gick ju till filmerna Hugo och The Artist, vilket jag inte alls förstår, med hade förutspått. Är riktigt arg på att han som spelade huvudrollen i The Artist tog hem Best Actor In a Leading Role, vilket han VERKLIGEN inte förtjänade. Alla andra som blev nominerade till den kategorin förtjänade den så mycket mer. SERIÖST, hur svårt är det att spela en roll i en stumfilm? Om man inte behöver prata blir ju agerandet VÄLDIGT mycket lättare. Oscarsgalan var faktiskt ett skämt i år. Pinsamt!
Hade i alla fall 11 av 15 rätt i gissningar på vilka som skulle ta hem priset igår (vissa av de gissningarna tog jag inte med i inlägget, då jag skrev upp mina gissningar för två dagar sedan, eftersom jag bara tog med de kategorierna jag sett alla filmer i, med vissa undantag).
(Bilden är förestens Alices bild!)

comment

Postat av: Cicci

Publicerad 2012-03-01 15:36:28

Jag är glad att jag inte såg den. skit-gala.



C

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'