THE OSCARS NOMINEES 2012, WRITING (ADAPTED SCEENPLAY).

Feb 09, 2012 i FILM / TV SERIE,


Så, nu har jag också sett alla filmer från kategorin Writing (Adapted Screenplay).
Och här hoppas jag så mycket på Tinker Tailor Soldier Spy (screenplay by Bridget O'Conner and Peter Straughan) så jag kan inte heller tro på någon annan film än den. Den är verkligen fantastisk(det är väl ingen nyhet att jag älskar den här filmen)! Men, dock, usch, så måste jag väl inse att amerikaner är alltför stolta för att lämna ut ett pris till en brittisk film med svensk regissör om det inte är för kategorin: Foreign Language Film, (det är väl antagligen därför den finns, så de inte ska verka stolta eller något). Men jag tror och hoppas och ber med mina rådjursögon att Tinker Tailor Soldier Spy får statyetten, men Hugo (screenplay by John Logan), SUCK, kan nog gå hem med priset.. (Hugo = fjäskfilm till den gamla filmen, klart den kommer få Oscars, för det var ju bättre förr, ELLER HUR? ironi, ironi, suck). SÅ SNÄLLA, låt den här underbara film vinna åtminstone en Oscar (är fortfarade JÄVLIGT bitter att den typ bara fick tre nomineringar, HALLÅ, BÄSTA FILM, JO!), en viktig Oscar (inte en Oscar för Musiken..).

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'