OSCARSNOMINERINGAR

Feb 06, 2013 i FILM / TV SERIE, PERSONAL,

[Inte direkt en passande bild till det jag ska skriva om. Jag och min fina katt myser.]
Ja, inte många filmer kvar att se av de nominerade filmerna till Oscarsgalan. I alla fall de kategorierna jag tycker är intressanta. Dessa har jag tittat på: Life of Pi (fin historia), Django Unchained (ja den var väl så bra alla sa måste jag väl erkänna),  The Master (en sjukt bra Joaquin Phoenix), Silver Linings Playbook (bästa filmen på länge), Moonrise Kingdom (ja, det kan inte bli annat än jävligt bra då Wes Anderson regisserar), Beasts of the Southern Wild (en otrolig stämning och en otrolig gråtfest på slutet!), Flight, Argo, Mirror Mirror, The Hobbit, The Avengers, Anna Karenina, Hitchcock, Brave, Snow White and the Huntsmen, A Royal Affair, Les Miserables, Skyfall, The Pirates! Band of Misfits, Ted, Paranorman, Lincoln, Wreck-it Ralph.
De filmerna jag skrivit något efter i en parentes är helt klart värda att se. Jag säger inte att de andra är dåliga, bara lite mer obetydliga. De är filmer som jag nästan redan glömt. Vissa av dem gillade jag starkt då jag såg dem, men nu har de liksom försvunnit lite ur minnet.
 
Skrev här över att Joaquin Phoenix gör en fantastisk rollprestation i The Master. Och slår därmed Bradley Coopers prestation i The Silver Linings Playbook, som jag inte trodde att någon ur den kategorin skulle göra. Dock tror jag inte att någon av dem vinner. Det känns som att det är ganska självklart att Daniel Day-Lewis som gestaltar en hyllad amerikansk president i Lincoln tar hem statyetten. Men hjälp vad bra Joaquin Phoenix är i The Master!

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'