KLIPPT OCH SILVER LININGS PLAYBOOK

Jan 17, 2013 i FILM / TV SERIE, PERSONAL,

Ja, åh så åkte håret av. Det har gått fööööör lång tid utan förändring i håret.
 
Har haft två dagar ledigt nu med en massa filmtittande. Och faktiskt inte filmer från boken, utan nominerade filmer till Oscarsgalan. Det är sådant jag gör i januari och februari. Då blir det inte så mycket klassiska filmer. Eller kanske ser jag filmer som blir klassiska om femtio år, vem vet. Det jag sett hittills har ju inte varit fantastiskt, men ändå helt okej. Förutom en film som jag vill höja till skyarna! "Silver Linings Playbook" (svensk titel: "Du gör mig galen!") som är perfekt på alla vis. Den är lite fin, lite söt, lite romantisk, lite deprimerande, lite rolig, men framförallt konstig, som kanske är det viktigaste för mig för att filmen ska förtjäna en Oscar. Och så måste jag poängtera, inte FÖR konstig, utan bara lite "weird". Filmen har blivit nominerad i kategorier som bästa film, bästa skådespelare (huvudroll), bästa skådespelerska (huvudroll) och i några till. Även om jag inte sett alla filmer än ur alla kategorier så är jag ganska övertygad att ingen kan ha gjort bättre prestationer eller bättre filmer än de/den här i de tre kategorierna jag räknade upp. Enligt mitt tycke förstås. Möjligtvis Daniel Day Lewis i Lincoln (som antagligen kommer ta hem en Oscar för den rollen). Dessutom måste jag ocksånämna att jag ogillade Jennifer Lawrence otroligt mycket innan jag såg denna härliga konstiga film. Nu måste jag ändra min åsikt om henne och faktiskt gilla henne. Så en oscarsfilm mycket värd att se är just "Silver Linings Playbook".
 

comment

Comment the post here
will not be published
LOTTA SANDEBÄCK - 23 - STOCKHOLM

ABOUT CLOTHES - FILMS - MY LIFE - AND OF COURSE, SOME MEANINGLESS STUFF

Follow on Bloglovin Follow me with bloglovin'